Proiectul EduShift a fost prezentat la Conferința de Matematici Aplicate și Industriale CAIM (2025)
ddd
Proiectul EduShift, dedicat dezvoltării competențelor digitale și de pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, a fost prezentat în cadrul secțiunii de educație a Conferinței de Matematici Aplicate și Industriale (CAIM 2025), care a avut loc în perioada 18-21 septembrie la București.
Evenimentul a reprezentat un prilej important pentru a evidenția misiunea ambițioasă a proiectului: formarea a cel puțin 10.000 de profesori din învățământul preuniversitar de stat, cu accent pe cadrele didactice din mediul rural și din zone defavorizate. Scopul este de a asigura acces egal la formare modernă, de a facilita integrarea tehnologiilor digitale în activitatea de predare-învățare și de a stimula schimbul de bune practici prin resurse educaționale deschise, create de profesori pentru profesori.
Printre obiectivele proiectului EduShift amintim:
- formarea a minimum 10.000 de cadre didactice în domeniul educației digitale integrate și al tranziției digitale până la finalul anului 2025, în acord cu cadrul european DigCompEdu;
- crearea și publicarea a cel puțin 5.000 de Resurse Educaționale Deschise (RED-uri) de către profesorii formați, până la sfârșitul lunii martie 2026;
- aplicarea competențelor digitale îmbunătățite în activitatea la clasă, printr-un program structurat de mentorat cu durata de trei luni.
Până în prezent, proiectul a înregistrat deja rezultate semnificative: peste 2.200 de profesori au finalizat cursurile de formare, iar alți 5.700 de profesori au început programul pe 15 septembrie 2025. Toți aceștia vor beneficia de un parcurs complet de pregătire, mentorat și sprijin pentru aplicarea competențelor digitale în practica didactică.
Implementarea proiectului este realizată în parteneriat de Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, lider de proiect, împreună cu Casele Corpului Didactic din Bacău, Neamț, Vaslui, Botoșani și Brașov. Consorțiul reunește expertiză universitară și resurse educaționale locale pentru a oferi profesorilor o experiență de formare adaptată nevoilor reale din teritoriu.
În perioada următoare, EduShift va lansa o nouă campanie națională de înscriere a școlilor pentru ultima serie de formare, programată să înceapă în luna noiembrie 2025. Unitățile școlare, care se vor alătura, vor beneficia de oportunitatea ca profesorii lor să participe gratuit la cursul acreditat de 85 de ore (28 de credite profesionale transferabile), precum și la un program de mentorat. În plus, pentru fiecare profesor participant, proiectul alocă un buget de 200 de euro, destinat achiziției de licențe și resurse educaționale, care vor fi transferate în proprietatea școlii.
Proiectul EduShift: Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Reforma 5 – Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației, Investiția 8 – Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic (Cod: e-PNRR ID_10) se va derula până în luna martie 2026.
EduShift se conturează drept una dintre cele mai ample inițiative de transformare a educației din România, cu impact pe termen lung asupra calității procesului educațional și asupra modernizării școlii românești.

ddd
Informaţie importantă pentru formabili: Navigare în sesiunea live și platformă
dddd
Vă rugăm accesaţi această procedură, pentru a facilita accesarea materialelor din platformă.
Afișat 07.07.2025
dddd
Prima serie de formare
dddd
A început formarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar de stat, în cadrul proiectului EduShift. Prima serie de formare se derulează în perioada 7 iulie – 2 august 2025.
Afișat 07.07.2025
ddd
Conferinţa Națională INOMENT – Modele inovative de mentorat didactic în formarea profesorilor. Ediția a II-a, 26 mai 2025
xxx
Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Facultății de Ştiinţe, în colaborare cu Asociația „Alumni” din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău organizează Conferința Națională INOMENT – Modele inovative de mentorat didactic în formarea profesorilor, ediția a II-a, pe data de 26 mai 2025, în intervalul orar 12-18, la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău. Programul conferinţei este disponibil aici.
Cadrele didactice care au calitatea de mentori și doresc să participe la conferință se pot înregistra aici.
În cadrul conferinţei va fi prezentat şi proiectul PNRR EduShift: Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar.
Puteţi vizualiza aici comunicatul de presă post-conferinţă.
Afișat 28.05.2025
xxx
Câteva argumente pentru Pedagogia Digitală
ddd
Vă invităm să parcurgeţi următorul material, care aduce câteva argumente în sprijinul deciziei de a vă alătura proiectului EduShift: Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar.
Afișat 11.04.2025
ddd
Prezentarea proiectului „EduShift în cadrul Conferinței Regionale „Educație de calitate prin parteneriate: Profilul profesorului și modele de bune practici”
dsffdsfd
Pe data de 22 februarie 2025 s-a desfǎșurat, la Bacău, Conferința Regională „Educație de calitate prin parteneriate: Profilul profesorului și modele de bune practici”, organizată de Asociaţia „Teach for Romania” în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu sprijinul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău.
Evenimentul a vizatcrearea unui cadru de dialog între instituțiile-cheie din educație, pentru a identifica soluții concrete de implementare a reglementărilor prevăzute în „Profilul și standardele profesionale ale cadrului didactic din învățământul preuniversitar”, document care redefinește rolul cadrului didactic în contextul actual. Au fost vizate, de asemenea, aprofundarea înțelegerii asupra modalităților practice de integrare a profilului profesorului în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, schimbul de modele de bune practici între participanți, cât și identificarea rolului fiecărei instituții în sprijinirea dezvoltării cadrelor didactice.
Această conferință a reunit parteneri instituționali – reprezentanți ai Inspectoratelor Școlare Județene, Caselor Corpului Didactic, Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională, universităților și directorilor de unități de învățământ, facilitatori „Teach for Romania”, într-un dialog constructiv cu privire la profilul profesorului și modelele de bune practici care pot susține un învățământ de calitate.
Mesajele cheie transmise în cadrul evenimentului au fost că formarea continuă și mentoratul sunt piloni esențiali pentru succesul implementării acestui document, colaborarea între instituții fiind esențială pentru a susține dezvoltarea cadrelor didactice, iar leadership-ul educațional joacă un rol cheie în transpunerea reglementărilor în realitate. Conform noii viziuni, profesorul nu este doar un executant al curriculumului, ci un lider al învățării, care personalizează procesul educațional și colaborează activ cu părinții și cu comunitatea.
Conferinţa a reprezentat o bună ocazie de a disemina activităţile din cadrul proiectului „EduShift: Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”, care vizează formarea competenţelor digitale în rândul cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. Proiectul, finanţat prin PNRR în cadrul Reformei 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației, Investiția 8. Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic, este derulat de către Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău (beneficiar) în parteneriat cu Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău, Casa Corpului Didactic Neamț, Casa Corpului Didactic Vaslui, Casa Corpului Didactic Botoșani şi Casa Corpului Didactic Brașov, în calitate de parteneri.
Competenţele digitale sunt indispensabile pentru cadrul didactic, în actualul context în care revoluţia digitală produce transformări care ne afectează pe toţi. Dispar profesii şi meserii tradiţionale şi apar altele noi, iar abilitățile necesare pentru practicarea acestora sunt inițiate în mediul școlar. De aici necesitatea ca în învățământ să se realizează schimbări importante, iar cadrele didactice sunt provocate să utilizeze, în procesul didactic, toate mediile şi resursele digitale disponibile. Digitalizarea în învăţământ este un proces complex, dar cadrele didactice sunt cea mai importantă resursa şi acesteia trebuie să i se acorde sprijin în dezvoltarea compeţelor digitale.
În acest sens, proiectul EduShift îşi propune livrarea unui program de formare profesională în domeniul pedagogiei digitale, pentru 10.000 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar de stat. Acest program va fi asigurat pe 3 niveluri de dificultate (începător, intermediar şi avansat), pentru fiecare dintre nivelurile de învățământ preuniversitar (educație timpurie, primar, gimnazial, liceal și postliceal) și pentru fiecare dintre cele 7 arii curriculare în parte: Limbă și comunicare, Matematică și Științe ale naturii, Om și societate, Arte, Educație Fizică și Sport, Tehnologii – Informatică, Consiliere și Orientare.
dsgdgdrsg

ddd
Afișat 11.04.2025