Școala ta se alătură celui mai ambițios proiect de educație: conceput pentru a aduce o experiență educațională mai modernă și mai eficientă!
ddddd
Oportunitate de formare gratuită în competențe digitale și pedagogie digitală pentru cadrele didactice din școala ta! Cursul are o durată de 85 ore, este acreditat, iar certificatul asigură participanților 28 de credite profesionale transferabile.
Tot ce trebuie să faci este să spui da invitației noastre de parteneriat.Te costă doar un click! Formarea se va derula în perioada noiembrie 2025 – martie 2026 și este implementat de Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău, împreună cu CCD Bacău, CCD Vaslui, CCD Neamț, CCD Botoșani și CCD Brașov.
ddd
Care sunt pașii?
- Descarci protocolul de parteneriat de AICI, îl personalizezi cu datele școlii, și îl semnezi în calitate de reprezentant legal.
- Încarci protocolul de parteneriat cu datele școlii în formularul de AICI.
- Te contactăm pentru a strânge lista profesorilor din școala ta, care să beneficieze de formare și mentorat.
- Preluăm procesul direct cu profesorii, le crăm cont în platforma de învățare, colectăm documentele lor și îi alocăm în grupe de formare.
- Profesorii din școala ta participă la cursul acreditat în domeniul pedagogiei digitale, cu 28 de credite profesionale transferabile și la un program de mentorat prin care îi susținem în a aplica la clasă cele învățate
- Pentru fiecare profesor care parcurge Programul, deblocăm din bugetul proiectului 200 de euro, buget destinat accesului la software și resurse educaționale care vor fi transferate în proprietatea școlii.
ddd
Întrebări frecvente:
ddd
Ce presupune parteneriatul?
Parteneriatul pe care te invităm să îl concretizăm prin completarea formularului și încărcarea Anexei de parteneriat semnată oferă școlii tale dreptul de a mobiliza către proiectul nostru toate cadrele didactice care doresc să beneficieze de programul de formare și mentorat în pedagogie digitală. Mai mult, pentru fiecare dintre acești profesori, va exista un buget alocat de 200 de euro/ profesor care se va aloca pentru achiziția de licențe și resurse educaționale pentru care dreptul de proprietate se va transfera către școală.
ddd
Sunt cadru didactic – cum mă pot înscrie în proiect?
Aceasta este pagina prin care școala ta poate deveni partener asociat în proiect. Vei putea beneficia întregul program odată ce directorul școlii tale completează formularul din acest site. Îți recomandăm să dai vestea colegilor tăi profesori și să propui conducerii școlii să ne trimită acordul de parteneriat cât mai curând posibil.
sss
Ce se va întâmpla după semnarea parteneriatului?
După ce ne trimiți acordul de parteneriat semnat, vom lua legătura cu tine pentru înscrierea în proiect a tuturor cadrelor didactice doritoare să participe. Programul de formare va începe în luna noiembrie, constând într-un curs acreditat de Ministerul Educației în sfera competențelor digitale. Acesta se va desfășura online, inclusiv activități de mentorat post formare prin care profesorii vor putea beneficia de suport pentru a aplica la clasă tot ceea ce au învățat. Activitățile de formare și mentorat sunt planificate a se desfășura în perioada noiembrie 2025 – martie 2026, fiind adaptate programului și disponibilității de participare a profesorilor.
ddd
Cum se derulează programul?
Programul se derulează full online, într-un interval orar care să nu se suprapună cu activitatea didactică. Programul este format dintr-o componentă sincron (constând în 3 întâlniri live cu formatorii per săptămână) și o componentă asincron (materiale și sarcini pe care profesorii le parcurg în ritmul și programul propriu, direct în platforma de învățare).
Pentru a putea intra în evaluarea finală a cursului, profesorii trebuie să întrunească condițiile minime de prezență și activitate, respectiv:
- Prezență minimă: 80% la activitățile online sincron (adică minim 32 de ore din totalul de 39).
- Sarcini asincrone: 100% din sarcinile disponibile în platformă, trebuie rezolvate, sarcini ce fac parte exclusiv din Portofoliul de dezvoltare profesională. Platforma îi va ghida în acest proces, pas cu pas, și vor avea parte și de sprijinul formatorilor..
- Pentru a obține certificatul de finalizare curs (care valorează 28 de credite profesionale transferabile), profesorul trebuie să fie declarat admis în cadrul evaluării finale, mai exact să obțină minim 70 din 100 puncte la evaluarea unui portofoliu profesional pe care îl va dezvolta pe perioada formării. Acesta va conține: două activități didactice desfășurate la clasă, cu caracter inovativ (conținutul fiind detaliat în platformă pentru fiecare activitate în parte), două RED-uri (Resurse Educaționale Deschise) și Planul cu dovada unei activități de diseminare a practicilor educaționale). Se vor prezenta toate detaliile în primii pași din perioada de formare.